REGULAMIN KONKURSU MAZOWIECKI MENEDŻER KULTURY
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Organizatorem Konkursu Mazowiecki Menedżer Kultury jest Mazowiecki Instytut Kultury z siedzibą w Warszawie (00-139), przy ul. Elektoralnej 12, wpisany do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Samorząd Województwa Mazowieckiego pod numerem RIK 34/12, posiadający nr NIP 525-000-59-00 i REGON 146115201 (dalej „Instytut”).
2. Nagroda jest przyznawana przez Kapitułę konkursową, o której mowa w § 4 niniejszego regulaminu, za wyróżniające się i skuteczne zarządzanie, wykorzystujące potencjał instytucji, uwzględniające zespół, dopasowane do warunków społecznych
i ekonomicznych, w których funkcjonuje, oraz odpowiadające na wyzwania czasu.
3. Dokonania, określone w pkt. 2 wyżej, za które przyznawana jest nagroda, dotyczą okresu od 1 stycznia 2018 r. do 31 grudnia 2022 r.
4. Nagroda przyznawana jest corocznie menadżerkom lub menedżerom instytucji kultury działającym na terenie województwa mazowieckiego.
5. Instytucje kultury są rozumiane jako instytucje, w których prowadzona jest działalność kulturalna zgodnie z ustawą z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2012 r., poz. 406 z późn. zm.).
6. Nagroda przyznawana jest osobom fizycznym, tj. menadżerkom lub menadżerom zarządzającym instytucją, filią, oddziałem lub świetlicą, a także menadżerkom lub menadżerom zarządzającym działem, jednostką organizacyjną instytucji.
7. Nagroda przyznawana jest w dwóch kategoriach konkursowych:
1) dla menadżerek lub menadżerów z instytucji kultury, dla których organizatorem są:
a) naczelne i centralne organy państwowe (np. minister),
b) Samorząd Województwa Mazowieckiego,
c) miasta liczące powyżej 100 tys. mieszkańców;
2) dla menadżerek lub menadżerów z instytucji kultury, dla których organizatorem są gminy lub miasta liczące do 100 tys. mieszkańców lub powiaty, z wyłączeniem wskazanych w § 1 ust 7 pkt 1 lit. c
8. Ogłoszenie każdej kolejnej edycji konkursu oraz jego szczegółowe warunki, terminy naboru zgłoszeń, ilość i wysokość nagród ustalane będą przez Instytut w uzgodnieniu z Departamentem Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie.
9. Celem konkursu jest upowszechnianie wiedzy o wyróżniających się i skutecznych rozwiązaniach zarządczych w kulturze i promowanie ich autorów.
§ 2
Warunki uczestnictwa
1. Konkurs prowadzony jest w okresie od 31 lipca 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.
2. Zgłoszenia konkursowe w obu kategoriach przyjmowane są w dwóch turach:
1) od 31 lipca 2023 roku do 15 sierpnia 2023 roku od wnioskodawców innych niż kandydatka lub kandydat;
2) od 18 sierpnia 2023 roku do 10 września 2023 roku od kandydatek lub kandydatów osobiście;
3. Konkurs będzie przebiegał dwuetapowo:
1) Etap 1: ocena kandydatek lub kandydatów do nagrody przez Kapitułę konkursową na podstawie przesłanych zgłoszeń, według wskazanych w §3 pkt. 1 kryteriów, w którym wybrane zostaną po 3 osoby w danej kategorii, które zostaną zaproszone do etapu 2;
2) Etap 2 będzie przebiegał dwustopniowo:
a) wizyta członków Kapituły konkursowej w instytucji kandydatki lub kandydata do nagrody i przygotowanie notatki na podstawie określonych w §3 pkt. 2 kryteriów. Wizytę odbędzie co najmniej trzech członków Kapituły konkursowej. Organizator zakłada ten sam skład wizytujący w każdej z instytucji kandydatek lub kandydatów do nagrody.
b) posiedzenie Kapituły konkursowej, ocena na podstawie określonych w §3 pkt. 2 kryteriów podczas dyskusji i wybór zwycięzców.
4. Planowane ogłoszenie wyników konkursu:
1) do 10 października 2023 r. wyniki etapu I;
2) do 31 października 2023 r. wyniki etapu II.
5. Organizator zastrzega zmianę terminu ogłoszenia wyników etapów konkursu z przyczyn niezależnych od Organizatora.
6. Zgłoszenia kandydatek i kandydatów do konkursu mogą dokonywać:
1) kandydatki lub kandydaci osobiście;
2) organizator instytucji kandydatki lub kandydata;
3) pracownicy instytucji kandydatki lub kandydata;
4) organizacje społeczne współpracujące z instytucją kandydatki lub kandydata;
5) mieszkanki i mieszkańcy miejscowości lub regionu, na terenie których działa instytucja kandydatki lub kandydata; w grupie min. 10 osób;
6) laureatki lub laureaci poprzednich edycji konkursu;
7) rady seniorów, uniwersytety trzeciego wieku, rady młodzieżowe i inne organizacje;
8) inne instytucje kultury
7. Organizator zastrzega, że zwycięzcy konkursu, tj. laureaci, nie będą mogli zgłaszać swojego udziału w dwóch kolejnych edycjach konkursu. Zastrzeżenie nie dotyczy osób wyróżnionych.
8. Zgłoszenia dokonuje się w formie elektronicznej przesyłając wypełniony formularz konkursowy dostępny na stronie konkursu:
http://www.mazowieckieobserwatorium.pl/mmk.html
9. W przypadku dokonania zgłoszenia kandydatki lub kandydata do uczestnictwa w konkursie przez podmiot wymieniony w ust. 6 pkt 2-8, Instytut skontaktuje się z kandydatką lub kandydatem w celu potwierdzenia udziału w konkursie i uzupełnienia dodatkowych informacji.
10. Formularz konkursowy zawiera: dane wnioskodawcy, dane kandydatki lub kandydata do nagrody, informacje o wpływie kandydatki lub kandydata na funkcjonowanie instytucji.
11. Załącznikiem do formularza konkursowego mogą być rekomendacje od takich podmiotów jak: organizator, organizacje pozarządowe, pracownicy instytucji, związki zawodowe oraz dyrekcja instytucji, jeśli zgłoszenie dotyczy kandydatki lub kandydata zarządzającej działem, jednostką organizacyjną instytucji, zapisane w formacie pdf. i przesłane na adres email: mik@mik.waw.pl do dnia 10 września 2023 r. W tytule wiadomości e-mail należy wpisać imię i nazwisko kandydatki lub kandydata.
12. Zgłoszenia zawierające błędy formalne bądź nadesłane po terminie nie będą uwzględnione w konkursie. Oceny formalnej wniosku dokonują pracownicy Instytutu.
13. W przypadku otrzymania zgłoszenia niekompletnego Instytut skontaktuje się ze Zgłaszającym wyznaczając termin na jednorazowe uzupełnienie zgłoszenia, nie dłuższy niż do 5 dni roboczych od otrzymania mailowej informacji o brakach.
14. Imiona i nazwiska kandydatek i kandydatów zakwalifikowanych do drugiego etapu konkursu zostaną opublikowane na stronie konkursu: http://www.mazowieckieobserwatorium.pl/mmk.html
15. Imiona i nazwiska zwycięzców konkursu, tj. osób, które otrzymały nagrodę lub wyróżnienie w każdej z dwóch kategorii konkursowych zostaną opublikowane na stronie konkursu: http://www.mazowieckieobserwatorium.pl/mmk.html
§ 3
Kryteria oceny
1. Ocena zgłoszeń w pierwszym etapie konkursu odbywa się na podstawie następujących kryteriów:
1) adekwatność zastosowanych rozwiązań do potrzeb i możliwości instytucji, jej zespołu, społeczności lokalnej, środowiska (0-5 pkt);
2) waga i znaczenie wprowadzonej zmiany dla instytucji, zespołu instytucji, społeczności lokalnej, środowiska (0-5 pkt).
2. Ocena w drugim etapie konkursu odbywa się na ostatnim posiedzeniu Kapituły konkursowej na podstawie notatek z wizyt członków Kapituły konkursowej w instytucji kandydatki/kandydata do nagrody biorąc pod uwagę następujące kryteria:
1) pozyskiwanie środków z zewnątrz (0-2 pkt);
2) współpraca z sektorem biznesu (0-2 pkt);
3) inne współprace międzysektorowe (0-2 pkt);
4) partnerstwa wewnątrzsektorowe (0-2 pkt);
5) wykorzystanie lokalnych zasobów (0-2 pkt);
6) budowanie tożsamości lokalnej (0-2 pkt);
7) prowadzenie badań społecznych przez instytucję (0-2 pkt);
8) podnoszenie własnych kwalifikacji (0-2 pkt);
9) podnoszenie kwalifikacji zespołu (0-2 pkt);
10) poszukiwanie inspiracji (0-2 pkt);
11) dbanie o dobrostan zespołu (0-2 pkt);
12) reagowanie na wyzwania lokalne (0-2 pkt);
13) reagowanie na wyzwania globalne (0-2 pkt);
14) działania proekologiczne w instytucji (0-2 pkt);
15) działania dostępnościowe w instytucji (0-2 pkt).
3. Przewiduje się przyznanie po jednej nagrodzie oraz opcjonalnie po jednym wyróżnieniu w każdej z dwóch kategorii konkursowych.
4. Laureat konkursu otrzymuje nagrodę w postaci dyplomu i nagrody pieniężnej w wysokości 15 tys. zł brutto. Wyróżniony w konkursie otrzymuje dyplom i nagrodę pieniężną w wysokości 5 tys. zł brutto.
5. Wypłacane nagrody pieniężne zostaną pomniejszone o zaliczkę na podatek dochodowy, o ile taki obowiązek wystąpi zgodnie z przepisami prawa.
6. Laureaci i wyróżnieni w konkursie zobowiązują się do współpracy z Instytutem w celu realizacji materiałów służących upowszechnianiu i prezentowaniu nagrodzonych rozwiązań.
7. Laureaci i wyróżnieni w konkursie zobowiązani są do uczestnictwa w gali rozdania nagród, która planowana jest w grudniu 2023 r.
§ 4
Kapituła konkursowa
1. Oceny zgłoszeń dokonuje Kapituła konkursowa powołana przez Dyrektora Instytutu.
2. W skład Kapituły konkursowej, liczącej sześć osób, wchodzą:
1) Przedstawicielka lub przedstawiciel Mazowieckiego Instytutu Kultury;
2) Dwie osoby reprezentujące Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie;
3) Ekspertka lub ekspert z zakresu zarządzania ze środowiska akademickiego, zaproszona/y do Kapituły konkursowej przez Instytut;
4) Ekspertka lub ekspert z zakresu zarządzania z sektora biznesu, zaproszony/a do Kapituły konkursowej przez Instytut;
5) Niezależna animatorka lub animator kultury, zaproszona/y do Kapituły konkursowej przez Instytut.
3. Członkowie Kapituły konkursowej, na pierwszym posiedzeniu, wybierają Przewodniczącą lub Przewodniczącego Kapituły konkursowej, zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym.
4. Zgłoszenia konkursowe zostaną ocenione w dwóch etapach:
1) w pierwszym etapie wnioski zostaną poddane ocenie, według wskazanych w §3 pkt. 1 kryteriów przez członków Kapituły konkursowej;
2) w drugim etapie konkursu członkowie Kapituły konkursowej, którzy odbyli wizytę w instytucji kandydatki lub kandydata (co najmniej 3 członków, stały skład wizytujący) przygotowują notatki, według kryteriów podanych w § 3 pkt. 2, a następnie w trakcie posiedzenia wszyscy członkowie Kapituły konkursowej przyznają ostateczne punkty według kryteriów podanych w § 3 pkt. 2 oraz dokonują wyboru nagrodzonych osób spośród tych, które otrzymają najwyższą liczbę punktów w każdej z dwóch kategorii konkursowych.
5. W przypadku jednakowej liczby punktów decydujący głos należy do Przewodniczącego Kapituły konkursowej.
6. Rozstrzygnięcia Kapituły konkursowej są ostateczne.
7. Wyniki konkursu są publikowane na stronie konkursu: http://www.mazowieckieobserwatorium.pl/mmk.html.
8. Regulamin jest dostępny pod adresem: http://www.mazowieckieobserwatorium.pl/mmk.html.
§ 5
Postanowienia pozostałe
1. Z chwilą przesłania formularza zgłoszeniowego lub potwierdzenia informacji zawartych w zgłoszeniu, którego dokonał inny podmiot, uczestnik konkursu udziela Instytutowi nieograniczonego czasowo i terytorialnie niewyłącznego zezwolenia (dalej: „Zezwolenie”) na korzystanie i rozporządzanie wszystkimi załączonymi do formularza zgłoszeniowego materiałami, w tym rekomendacjami, oraz wizerunkami uczestnika konkursu (dalej: „Materiały”) na wszelkich polach eksploatacji, a w szczególności:
1) we wszelkich działaniach związanych z konkursem, w tym w celu prezentacji i wyboru uczestników konkursu, w celach informacyjnych i promocyjnych;
2) w celach archiwalnych i edukacyjnych, obejmujących m.in. prezentację w ramach prelekcji i wystaw oraz prezentowanie w salach ekspozycyjnych, udostępnianie w publikacjach i archiwach, wraz z prawem do korzystania z dowolnych fragmentów Materiałów i dokonywania w nich zmian wynikających z opracowania redakcyjnego lub niezbędnych z punktu widzenia celów informacyjnych i promocyjnych konkursu, w szczególności do ich przerywania i komponowania, a także zestawiania z innymi materiałami.
2. Uczestnik konkursu wyraża zgodę na wykorzystanie danych, informacji i Materiałów podawanych w ramach formularza zgłoszeniowego przez Instytut w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia konkursu, w tym na opracowywanie oraz porównywanie informacji i jednocześnie oświadcza, że ich wykorzystanie przez Instytut w tym zakresie nie naruszy prawa, dobrych obyczajów, zasad współżycia społecznego ani jakichkolwiek praw, dóbr osób trzecich, czy też chronionej tajemnicy.
3. Uczestnik konkursu akceptuje postanowienia niniejszego regulaminu poprzez złożenie oświadczenia o zapoznaniu się z jego treścią i zgodę na jego warunki.
4. W uzasadnionych wypadkach, w zakresie dozwolonym przez przepisy prawa, Instytut w uzgodnieniu z Departamentem Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do niniejszego regulaminu.
5. Organizator zastrzega sobie prawo unieważnienia konkursu bez jego rozstrzygnięcia.
6. Zgody o których mowa w niniejszych paragrafach mogą być przenoszone na Województwo Mazowieckie lub inne podmioty.
7. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem decyzje podejmuje Organizator.
§ 6
Ochrona danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych jest Mazowiecki Instytut Kultury z siedzibą pod adresem: 00-139 Warszawa, ul. Elektoralna 12, wpisany do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Samorząd Województwa Mazowieckiego pod numerem RIK 34/12.
2. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się pisemnie na adres siedziby administratora lub z Inspektorem Ochrony Danych drogą elektroniczną na adres e-mail: iod@mik.waw.pl.
3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu organizacji i przeprowadzenia konkursu, w celu promocji działalności Organizatora oraz organizacji i promowania w mediach społecznościowych na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
4. Podanie danych jest wymogiem umownym i uczestnik konkursu nie jest zobowiązany do ich podania; konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości wzięcia udziału w konkursie.
5. Odbiorcami danych osobowych:
a) w zakresie danych osobowych obejmujących imię i nazwisko oraz aktywność uczestnika konkursu - nieograniczony krąg odbiorców (dane te zostaną podane do publicznej wiadomości);
b) w zakresie pozostałych danych osobowych - operatorzy pocztowi, banki, podmiot świadczący dla administratora usługi informatyczne i usługi prawne.
6. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego, tj. poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego ani organizacji międzynarodowej.
7. Dane osobowe będą przechowywane przez okres związany z przeprowadzeniem konkursu i wypłatą nagród, a także do upływu okresu niezbędnego do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń przez administratora oraz upływu okresu przechowywania dokumentów wynikającego z obowiązujących przepisów.
8. Uczestnikowi konkursu przysługuje prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
9. W trakcie przetwarzania danych osobowych nie będzie następować zautomatyzowane podejmowanie decyzji oraz nie jest stosowane profilowanie.
10. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Załączniki: