Praktyki medialne młodych osób – co może z tego wynikać dla edukatorów_ek i animatorów_ek i instytucji kultury?
Praktyki medialne młodych osób – co może z tego wynikać dla edukatorów_ek i animatorów_ek i instytucji kultury?

NABÓR ZAKOŃCZONY.

Zapraszamy osoby pracujące z młodzieżą lub planujące takie działania do udziału w naszych warsztatach.
Udział w warsztatach jest bezpłatny. Zapewniamy lunch i serwis kawowy na miejscu.
Decyduje kolejność zgłoszeń. Warsztat skierowany do osób działających na terenie województwa mazowieckiego.

Warsztat "Praktyki medialne młodych osób – co może z tego wynikać dla edukatorów_ek i animatorów_ek i instytucji kultury?"

TERMIN: 26.09.2023 (wtorek), g. 9:00-16:00
MIEJSCE: Mazowiecki Instytut Kultury, ul. Elektoralna 12

W narracjach na temat życia codziennego młodych osób bardzo często podkreślane jest – fałszywe w gruncie rzeczy – rozróżnienie na to, co „cyfrowe” i na to, co „rzeczywiste”. Podział ten w równym stopniu porządkuje, co utrudnia możliwość uchwycenia specyfiki doświadczeń medialnych charakteryzujących współczesne pokolenie dzieci i młodzieży. W czasie warsztatów z empatią wnikniemy więc między innymi w świat TikToka, memów, emoji, streamów i gamingu. Porozmawiamy o roli internetu i mediów cyfrowych w życiu młodych osób, dokonamy analizy aktualnych raportów i badań, a także spróbujemy w bardziej trafny sposób zdefiniować (pop)kulturową specyfikę tej generacji. Wszystko po to, aby lepiej zrozumieć współczesne media cyfrowe i w umiejętny sposób nauczyć się wykorzystywać je w codziennej pracy edukatorów_ek, animatorów_ek i instytucji kultury.

PROWADZENIE

Karol Jachymek – medioznawca, kulturoznawca, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Kultury i Mediów na Wydziale Nauk Humanistycznych Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Współtwórca i wykładowca School of Ideas – nowoczesnego kierunku służącego projektowaniu innowacji społecznych i biznesowych. Ekspert w obszarze edukacji, kultury młodzieżowej, zmian generacyjnych (zwłaszcza Gen Z i Gen Alpha), komunikacji w (nowych) nowych mediach i trendów w popkulturze. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla szkół, instytucji kultury, organizacji pozarządowych i klientów biznesowych z zakresu współczesnych praktyk medialnych, komunikacji międzypokoleniowej (skierowanej zwłaszcza do Gen Z i Gen Alpha) i komunikacji w social mediach (ze szczególnym uwzględnieniem TikToka), a także technik kształcenia na odległość, myślenia projektowego (Design Thinking) i kreatywnych metod warsztatowych. Współpracował m.in. z TikTokiem, Bankiem Millenium, SAS, Mazowieckim Instytutem Kultury, Centrum Nauki Kopernik, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Centrum Nauki Experyment, Fundacją Szkoła z Klasą, NASK, Uniwersytetem Dzieci, Filmoteką Narodową – Instytutem Audiowizualnym i Centrum Cyfrowym (https://www.linkedin.com/in/karoljachymek).